nevropsykologi
Generelle evner
Vi tilbyr utredning av generelle kognitive evner hos voksne og barn. Vi forstår viktigheten av nøyaktig og tilpasset evaluering for å støtte personlig, akademisk og profesjonell utvikling. Derfor benytter vi anerkjente verktøy som WAIS-IV for voksne og WISC-V for barn i våre utredningsprosesser.
En omfattende utredningsprosess
Tilnærming: Vår tilnærming til utredning er både erfaringsbasert og vitenskapelig basert. Vi starter med en grundig samtale for å forstå individets historie og nåværende utfordringer. Deretter gjennomfører vi de relevante testene (WAIS-IV eller WISC-V) sammen med eventuelle tilleggstester og kartleggingsskjemaer for å få en helhetlig forståelse av den kognitive funksjonen.
En omfattende utredningsprosess
Tilnærming: Vår tilnærming til utredning er både erfaringsbasert og vitenskapelig basert. Vi starter med en grundig samtale for å forstå individets historie og nåværende utfordringer. Deretter gjennomfører vi de relevante testene (WAIS-IV eller WISC-V) sammen med eventuelle tilleggstester og kartleggingsskjemaer for å få en helhetlig forståelse av den kognitive funksjonen.
En omfattende utredningsprosess
Tilnærming: Vår tilnærming til utredning er både erfaringsbasert og vitenskapelig basert. Vi starter med en grundig samtale for å forstå individets historie og nåværende utfordringer. Deretter gjennomfører vi de relevante testene (WAIS-IV eller WISC-V) sammen med eventuelle tilleggstester og kartleggingsskjemaer for å få en helhetlig forståelse av den kognitive funksjonen.
Kompetanse
Våre nevropsykologer har lang erfaring med administrering og tolkning av evnetester.
Kompetanse
Våre nevropsykologer har lang erfaring med administrering og tolkning av evnetester.
Kompetanse
Våre nevropsykologer har lang erfaring med administrering og tolkning av evnetester.
Video
Utredning av hukommelse og demens er ikke egnet til å gjennomføres via video.
Video
Utredning av hukommelse og demens er ikke egnet til å gjennomføres via video.
Video
Utredning av hukommelse og demens er ikke egnet til å gjennomføres via video.
Vårt tilbud omfatter:
WAIS-IV for voksne: For voksne utreder vi vanligvis evner ved hjelp av WAIS-IV (Wechsler Adult Intelligence Scale – Fourth Edition), en ledende test for å vurdere kognitiv funksjon hos voksne. Testen kan bidra til å avdekke underliggende årsaker til lære- eller arbeidsrelaterte vansker. Denne evalueringen gir innsikt i en persons verbale forståelse, perseptuelle resonnering, arbeidsminne og prosesseringshastighet. WISC-V for barn: For barn benytter vi vanligvis evneprøven WISC-V (Wechsler Intelligence Scale for Children – Fifth Edition), som måler kognitive evner hos barn i alderen 6 til 16 år. WISC-V hjelper oss med å forstå barnets kognitive profil gjennom evaluering av fem primære indekser: Verbal forståelse, Visuell romlig forståelse, Flytende resonnering, Arbeidsminne og Prosesseringshastighet. Denne informasjonen er avgjørende for å identifisere eventuelle lærevansker og for å planlegge tilrettelegging i utdanningsløpet.
Vårt tilbud omfatter:
WAIS-IV for voksne: For voksne utreder vi vanligvis evner ved hjelp av WAIS-IV (Wechsler Adult Intelligence Scale – Fourth Edition), en ledende test for å vurdere kognitiv funksjon hos voksne. Testen kan bidra til å avdekke underliggende årsaker til lære- eller arbeidsrelaterte vansker. Denne evalueringen gir innsikt i en persons verbale forståelse, perseptuelle resonnering, arbeidsminne og prosesseringshastighet. WISC-V for barn: For barn benytter vi vanligvis evneprøven WISC-V (Wechsler Intelligence Scale for Children – Fifth Edition), som måler kognitive evner hos barn i alderen 6 til 16 år. WISC-V hjelper oss med å forstå barnets kognitive profil gjennom evaluering av fem primære indekser: Verbal forståelse, Visuell romlig forståelse, Flytende resonnering, Arbeidsminne og Prosesseringshastighet. Denne informasjonen er avgjørende for å identifisere eventuelle lærevansker og for å planlegge tilrettelegging i utdanningsløpet.
Vårt tilbud omfatter:
WAIS-IV for voksne: For voksne utreder vi vanligvis evner ved hjelp av WAIS-IV (Wechsler Adult Intelligence Scale – Fourth Edition), en ledende test for å vurdere kognitiv funksjon hos voksne. Testen kan bidra til å avdekke underliggende årsaker til lære- eller arbeidsrelaterte vansker. Denne evalueringen gir innsikt i en persons verbale forståelse, perseptuelle resonnering, arbeidsminne og prosesseringshastighet. WISC-V for barn: For barn benytter vi vanligvis evneprøven WISC-V (Wechsler Intelligence Scale for Children – Fifth Edition), som måler kognitive evner hos barn i alderen 6 til 16 år. WISC-V hjelper oss med å forstå barnets kognitive profil gjennom evaluering av fem primære indekser: Verbal forståelse, Visuell romlig forståelse, Flytende resonnering, Arbeidsminne og Prosesseringshastighet. Denne informasjonen er avgjørende for å identifisere eventuelle lærevansker og for å planlegge tilrettelegging i utdanningsløpet.